Gönderen: Ruhdoktoru | Temmuz 10, 2009

Günde Birkaç Kare Bitter Çikolata Sigara İçenlerde Damar Sertliğini Engeller

42-21710793Heart‘ta yer alan bir çalışmayla, bitter çikolatanın sigara içenlerde damar sertliğini engelleyebileceği, ve hergün birkaç kare yemenin potansiyel olarak kalp rahatsızlığını azaltabileceği ortaya çıktı.

Sigara içenlerin endotelyal hücreleri (damarların içini kaplayan tabaka) ve trombositleri (kanın pıhtılaşmasını sağlar) sürekli zarar görür ve böylece bu kişiler koroner damar hastalığının özelliği olan damarlardaki daralma ve sertleşmeye yatkın hale gelir.

Araştırmacılar bu çalışmayla sigara içen 20 erkek katılımcının, yedikleri bitter (%74 kakao yoğunluğu) ve beyaz çikolatanın kan akışlarındaki etkisini araştırdı.

40gr. çikolata yemeden önce, katılımcıların antioksidan zengini yiyeceklerden (soğan, elma, lahana) ve kakao ürünlerinden 24 saat boyunca uzak durduklarından emin olundu. İki saat sonra yapılan ultrason taramaları, bitter çikolatanın damarlardaki kanın daha akıcı olmasını sağladığını gösterdi. Bu etki sekiz saat sürdü. Ayrıca kan örneği analizleri bitter çikolatanın trombosit aktivitesini yarıya indirdiğini ortaya çıkardı. Antioksidan seviyeleri iki saat sonra keskin bir şekilde arttı.

Beyaz çikolatanın endotelyal hücreler, trombositler ve antioksidan seviyeleri üzerinde herhangi bir etkisi yok. Bitter çikolatanın faydasının, içerdiği antioksidan maddelerden kaynaklandığını söyleyen uzmanlar, diğer antioksidan içerikli yiyeceklere (yeşil çay, dutumsu meyveler- çilek, böğürtlen) oranla bitter çikolatada daha fazla antioksidan olduğunu belirttiler.

PE-286-0168Sonuç olarak günde az miktarda bitter çikolata yemeyi alışkanlık haline getirirseniz, antioksidan alım miktarını oldukça yükseltmiş olursunuz ve bu da kalp ve damar sağlığınız için oldukça faydalıdır.

Kaynak: British Heart Journal

Çeviri: ruhdoktoru.com


Yorum yapın

Fill in your details below or click an icon to log in:

Gravatar
WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.